Všeobecné podmienky spolupráce s terapeutmi

Podmienky spolupráce sú totožné s podmienkami spolupráce so psychológmi

Platné k 17.02.2024

1. Kto sme a čo robíme? Aké pojmy budeme používať v týchto podmienkach?

  1. Sme Spoločnosť Hedepy SK s. r. o., zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, odd. Sro, vl. č. 46941/Rso sídlom Centrum 26/31, 017 01 Považská Bystrica, Slovenská republika, IČO: 56 173 130, e-mail: podpora@hedepy.sk, tel. č. +420 228 811 555  ("Hedepy SK") a Spoločnosť Hedepy s.r.o., zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu v Prahe, pod sp. zn. C 332559 so sídlom V Tišině 474/3, Bubeneč, 160 00 Praha, Česká republika, IČO: 092 06 281, e-mail: podpora@hedepy.cz, tel. č. +420 228 811 555 ("Hedepy CZ"), ktoré spoločne prevádzkujú platformu na webovej adrese www.hedepy.sk a mobilnú aplikáciu Hedepy (spoločne ďalej len "Platforma") umožňujúce ich užívateľom dohodnúť si a uskutočniť online psychoterapiu a iné Konzultácie.
  2. Tieto obchodné Podmienky ("Podmienky") sa vzťahujú na Zmluvy o poskytovaní služieb a spolupráci ("Zmluva") uzatvorené medzi Hedepy SK ako prevádzkovateľom Platformy a Terapeutom so sídlom alebo miestom podnikania na území Slovenskej republiky ("Terapeut"), ktorý prostredníctvom Platformy ponúka svoje služby, pričom upravujú vzájomné práva a povinnosti Zmluvných strán vzniknuté v súvislosti so Zmluvou alebo na základe Zmluvy. Tieto Podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy. V prípade, že si Zmluvné strany v Zmluve dohodnú ustanovenia, ktoré sa líšia od týchto Podmienok, platia ustanovenia dohodnuté v Zmluve. 
  3. Nakoľko sa tieto obchodné Podmienky vzťahujú len na Zmluvný vzťah, ktorý vzniká medzi Hedepy SK a Terapeutom, pri ďalšom označovaní Hedepy SK sa používa pojem "Spoločnosť" alebo "my". 
  4. Zmluva a Podmienky sa riadia slovenským právom, a to najmä zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších právnych predpisov ("Obchodný zákonník"). Pokiaľ vzťah založený touto Zmluvou, vrátane Podmienok, obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, tak sa Zmluvné strany dohodli, že vzťah sa riadi slovenským právnym poriadkom.
  5. Terapeut vyhlasuje, že pri uzatváraní tejto Zmluvy a v súvislosti s ňou koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a preto nie je spotrebiteľom v súlade s § 52 ods. 4 zákona č. 40/1964 Sb. Občiansky zákonník v znení neskorších právnych predpisov, v dôsledku čoho sa na zmluvný vzťah neaplikujú právne predpisy upravujúce ochranu spotrebiteľa. 
  6. Spoločnosť je podľa predpisov Európskej únie poskytovateľom "sprostredkovateľskej služby" a prevádzkovateľom "on-line platformy", a preto je povinná dodržiavať určité osobitné predpisy Európskej únie. Medzi tieto predpisy patrí:
    1. nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2022/2065 z 19. októbra 2022 o jednotnom trhu digitálnych služieb ("DSA") a
    2. nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2019/1150 z 20. júna 2019 o podpore spravodlivosti a transparentnosti pre podnikových používateľov online sprostredkovateľských služieb ("P2B").
  7. Tieto Podmienky poskytujú nevyhnutné informácie o právach a povinnostiach Spoločnosti a Terapeutov podľa DSA a P2B ohľadom potenciálneho nezákonného obsahu na Platforme (DSA) a nevyhnutnej transparentnosti, férovosti a možnostiach účinnej nápravy pre Terapeutov (P2B).
  8. Terapeuti môžu kontaktovať Spoločnosť prostredníctvom týchto kontaktných údajov:
  9. E-mail podpora@hedepy.sk je rovnako tak jednotným kontaktným miestom podľa DSA pre Terapeutov a orgány členských štátov; so Spoločnosťou je prostredníctvom tohto jednotného kontaktného miesta možné komunikovať v slovenčine a angličtine. 
  10. Ak nie je uvedené inak v týchto Podmienkach, majú akékoľvek výraz uvedený v týchto Podmienkach s počiatočným veľkým písmenom význam uvedený nižšie:
    * „Cena“ sa rozumie cena za Službu a provízia za sprostredkovanie Zmluvy o poskytovaní konzultačných služieb a prípadné náklady alebo iné platby spojené s poskytovaním Služieb, ktoré je Terapeut povinný zaplatiť Spoločnosti.
    * „Etický kódex“ znamená platný a účinný Etický kódex Spoločnosti Českej asociácie pre psychoterapiu (ďalej len „ČAP„), ktorý je dostupný na http://www.psychoterapeuti.cz/eticky-kodex.
    * „Klientom“ sa rozumie klient, ktorý si prostredníctvom Platformy rezervoval Sedenie.
    * „Sedením“ sa rozumie online sedenie Klienta s Terapeutom, počas ktorého Terapeut poskytuje Klientovi svoje Konzultačné služby.
    * „Poplatkom“ sa rozumie odmena, na ktorú má terapeut nárok za ukončené sedenie. K Poplatku sa vždy pripočíta daň z pridanej hodnoty v zákonnej výške.
    * „Profil“ sa má chápať ako rozhranie (profil) Terapeuta, ktoré obsahuje údaje o Terapeutovi, jeho špecializáciu v oblasti Konzultácií a Termíny sedení prístupné prostredníctvom Platformy pre Klientov.  
    * „Službami“ sa rozumejú služby poskytované Spoločnosťou Terapeutovi na základe Zmluvy, ktoré spočívajú najmä v poskytovaní prístupu k Platforme, umožnení Terapeutovi vytvoriť si Účet a spravovať svoj Profil, generovaní účtovných dokladov a ďalších službách opísaných v týchto Obchodných podmienkach alebo v Zmluve.
    * „Zmluva o poskytovaní konzultačných služieb“ je zmluva uzatvorená medzi Terapeutom a Klientom alebo medzi Spoločnosťou a Klientom, v závislosti od toho, či ide o Subdodávateľskú zmluvu alebo Dohodu o zastúpení, ktorej predmetom je poskytovanie konzultačných služieb.
    * „Zmluvná strana“ znamená zmluvné strany – Terapeuta a Spoločnosť.
    * „Subdodávateľskými zmluvami“ sa rozumie externé poskytovanie Konzultačných služieb Terapeutom Klientom v mene Spoločnosti.
    * „Konzultáciou“ sa rozumejú služby Terapeuta v oblasti terapie, koučingu alebo iného poradenstva poskytované Klientovi v rámci Sedenia podľa Zmluvy o poskytovaní konzultačných služieb na základe ponuky zverejnenej na Platforme. Typy a špecifikácie Konzultácií ponúkaných Spoločnosťou sú uvedené v Prílohe 1 k týmto Podmienkam.
    * „Dátumom sedenia“ sa rozumie konkrétne dohodnuté stretnutie (dátum a čas) pre Sedenie.
    * „Účtom“ sa rozumie používateľský účet Terapeuta, prostredníctvom ktorého môže Terapeut používať Platformu na poskytovanie Konzultácií Klientom.
    * „Ukončeným sedením“ sa rozumie sedenie, ktoré sa začalo za prítomnosti Klienta, alebo sedenie, ktoré Klient zrušil menej ako 24 hodín pred dohodnutým dátumom sedenia alebo na ktoré sa Klient nedostavil.
    * „Dohodou o sprostredkovaní“ sa rozumie spôsob uzatvorenia Zmluvy o poskytovaní konzultačných služieb, pri ktorom Spoločnosť sprostredkuje uzatvorenie Zmluvy o poskytovaní konzultačných služieb medzi Terapeutom a Klientom.

2. Ako bude zmluva uzatvorená?

  1. Zmluvný vzťah medzi Spoločnosťou a Terapeutom vzniká uzavretím Zmluvy. Zmluva, vrátane jej neskorších zmien, môže byť uzatvorená:
    1. písomne v listinnej podobe;
    2. písomne elektronickými prostriedkami, ktoré umožňujú podpísanie Zmluvy v elektronickej forme.
  2. Pred uzatvorením Zmluvy Terapeut predloží Spoločnosti kópiu osvedčenia o absolvovaní psychoterapeutického výcviku (alebo osvedčenia garanta výcviku), občiansky preukaz, výpis z registra trestov a prípadne ďalšie certifikáty či potvrdenia preukazujúce jeho profesionálne zameranie a identitu potrebnú k overeniu Terapeuta zo strany Spoločnosti a doloženiu splnenia podmienok kladených na Terapeutov špecifikovaných v Prílohe č. 3 týchto Podmienok. Terapeut prehlasuje, že všetky poskytnuté informácie sú pravdivé a zodpovedá za splnenie všetkých podmienok pre poskytovanie Konzultácií, ktoré bude ponúkať v rámci Sedení.
  3. Pred uzavretím Zmluvy Terapeut dôkladne zváži svoju spôsobilosť, kompetenciu, odbornosť a vzdelanie alebo časové možnosti, či je oprávnený a schopný poskytovať Konzultácie podľa Zmluvy a týchto Podmienok. Terapeut uzavrie Zmluvu len vtedy, ak dospeje k záveru, že je to v rámci jeho schopností a možností.

3. Aké Služby poskytujeme Terapeutom a aký je rozdiel medzi Sprostredkovaním a Subdodávkami?

  1. Spoločnosť sa zaväzuje na základe Zmluvy poskytovať Terapeutovi svoje Služby spočívajúce najmä v sprostredkovaní Zmlúv o konzultačných službách medzi Terapeutom a Klientom a ďalej spočívajúce vo využívaní príslušného Účtu, t. j. umožní Terapeutovi využívať Platformu za účelom ponúkania Konzultácií a svojich služieb Klientom, spravovať si Profil, vkladať Termíny Konzultácii a prípadne ďalší obsah.
  2. V prípade Sprostredkovania je Zmluva o konzultačných službách uzatvorená medzi Klientom a Terapeutom. Objednaním služieb Konzultácie a uzatvorením Zmluvy o konzultačných službách nevzniká medzi Klientmi a Spoločnosťou žiadny zmluvný vzťah.
  3. Spoločnosť zabezpečí príjem platieb Klientov za Uskutočnené Sedení. Prijaté platby budú prevedené Terapeutom na základe zúčtovacieho obdobia a za podmienok ustanovených v týchto Podmienkach alebo v Zmluve.
  4. V prípade Subdodávok je Zmluva o konzultačných službách uzatvorená medzi Spoločnosťou a treťou osobou, zvyčajne zamestnávateľom Klienta, kedy Klient využíva služby Konzultácie a cenu za Sedenie platí tretia osoba (zvyčajne zamestnávateľ Klienta) priamo Spoločnosti a Spoločnosť následne platí Odmenu Terapeuta. O Subdodávku sa teda môže jednať v prípade marketingových akcií Spoločnosti (voucher zdarma) alebo v ďalších prípadoch kedy Odmenu za Uskutočnené Sedenia Terapeutovi hradí Spoločnosť. Voľba, či budú Konzultácie poskytované ako Sprostredkovanie alebo Subdodávka prináleží Spoločnosti.

4. Ako funguje Účet a Profil?

  1. Do 10 pracovných dní od uzavretia Zmluvy zašle Spoločnosť Terapeutovi na jeho e-mail prihlasovacie údaje do jeho Účtu, prostredníctvom ktorého bude Terapeutovi umožnené spravovať si svoj Profil, využívať Služby Spoločnosti, vypisovať Termíny Sedenia a realizovať Sedenia.
  2. Účet Terapeuta bude zabezpečený prihlasovacím menom a heslom. Terapeut je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadne informácií potrebných k prístupu do svojho Účtu a zaväzuje sa, že neumožní tretím stranám využívať svoj Účet.
  3. Terapeut je na Profile povinný zverejniť aspoň tieto informácie o svojej osobe:
    1. osobné údaje (meno, priezvisko, dosiahnuté vzdelanie a kontaktný e-mail);
    2. svoju aktuálnu fotografiu, na ktorej je jasne viditeľná jeho tvár a podoba;
    3. profesijné informácie (terapeutický výcvik, špecializácia, certifikáty, kurzy, diplomy, počet hodín praxe a iné informácie preukazujúce jeho odbornosť);
    4. svoje odborné špecializácie, pre ktoré je schopný služby Konzultácie poskytovať.
  4. Terapeut v Zmluve, dohodou so Spoločnosťou alebo prostredníctvom nastavenia Účtu, zvolí niektorý druh (druhy) Konzultácií, ktoré Spoločnosť ponúka na výber prostredníctvom Platformy a ktorý je uvedený v Prílohe č. 1 týchto Podmienok, a ktoré budú Klientom ponúkané v rámci ich Sedení.
  5. Zaradenie do príslušnej kategórie individuálnych Konzultácii podľa Prílohy č. 1 (Individuálna A, B alebo C) zodpovedá splneniu kritérií pre jednotlivé kategórie, ktoré sú uvedené v Prílohe č. 3 týchto Podmienok. Zmena kategórie Konzultácií podlieha vždy súhlasu Spoločnosti na základe žiadosti Terapeuta o vykonanie zmeny kategórie na jeho Profile, Spoločnosť však nie je oprávnená súhlas bezdôvodne odmietnuť v prípade, že Terapeut splní uvedené kritéria pre danú kategóriu. 
  6. Spoločnosť môže Terapeutovi oznámiť, že údaje a informácie uvedené v 4.3 a 4.4 pridá do Profilu a Účtu priamo Spoločnosť, pričom v takom prípade bude Spoločnosť vychádzať z informácií poskytnutých priamo Terapeutom a z verejne dostupných informácií o Terapeutovi. Terapeut je povinný skontrolovať všetky údaje a informácie v Profile a Účte do 3 dní od svojho prvého prihlásenia do Účtu. V prípade, že Spoločnosť doplní informácie po prvom prihlásení Terapeuta do Účtu, Spoločnosť oznámi Terapeutovi, že informácie v Profile a Účte boli doplnené, a Terapeut je povinný skontrolovať tieto informácie do 3 dní od prijatia tohto oznámenia.
  7. Spoločnosť je na základe vlastného uváženia oprávnená kedykoľvek bez predchádzajúceho upozornenia dočasne alebo úplne znemožniť využívať Účet, prípadne skryť Profil, a to najmä v prípade, keď Terapeut porušil svoje povinnosti zo Zmluvy (vrátane Podmienok), pravidla Etického kódexu alebo všeobecne záväzné právne predpisy. Dočasné prerušenie poskytovania Služieb môže Spoločnosť vykonať okamžite. Ak sa Spoločnosť rozhodne poskytovanie Služieb Terapeutovi úplne zastaviť (nie prerušiť), informuje o tom Terapeuta 30 dní pred pozastavením poskytovania Služieb. Spoločnosť môže k prerušeniu alebo pozastaveniu poskytovania Služieb Terapeutovi pristúpiť, pokiaľ Terapeut poruší svoje povinnosti vyplývajúce zo Zmluvy (vrátane Podmienok), pravidlá Etického kódexu alebo v súvislosti s poskytovaním Konzultácie poruší všeobecne záväzné právne predpisy, a to v závislosti od závažnosti takéhoto porušenia. Spoločnosť je oprávnená dočasne alebo úplne zamedziť užívanie Účtu Terapeutom alebo skryť jeho Profil, a teda ukončiť poskytovanie Služieb Terapeutovi kedykoľvek a bez predchádzajúceho upozornenia z nasledujúcich dôvodov:
    1. ak sa na Spoločnosť vzťahuje zákonná alebo regulačná povinnosť, ktorá vyžaduje, aby ukončila poskytovanie Služieb Terapeutovi spôsobom, ktorý znemožňuje Spoločnosti splniť 30-dňovú lehotu na informovanie Terapeuta o prerušení alebo ukončení poskytovania Služieb Terapeutovi;
    2. ak Spoločnosť uplatňuje svoje právo ukončenia Zmluvu a poskytovania Služieb na základe naliehavého dôvodu podľa platných právnych predpisov;
    3. ak je Spoločnosť schopná preukázať, že dotknutý Terapeut opakovane porušil Zmluvu a/alebo Podmienky, čo viedlo k ukončeniu poskytovania Služieb. Spoločnosť môže tiež vyzvať Terapeuta na nápravu a Terapeut je povinný takéto porušenie bezodkladne odstrániť.
  8. Ak sa Spoločnosť rozhodne ukončiť alebo prerušiť poskytovanie Služieb Terapeutovi v súlade s odsekom 4.7. Podmienok, informuje o tom Spoločnosť Terapeuta e-mailom a pripojí aj odôvodnenie tohto rozhodnutia. Spoločnosť nemusí svoje rozhodnutie odôvodňovať, ak sa na ňu vzťahuje právna alebo regulačná povinnosť neuvádzať konkrétne skutočnosti alebo dôvody svojho rozhodnutia, alebo ak je schopná preukázať, že Terapeut opakovane porušil Zmluvu alebo Podmienky, čo viedlo k ukončeniu poskytovania Služieb. Pokiaľ Terapeut s takýmto rozhodnutím Spoločnosti nesúhlasí, môže proti rozhodnutiu Spoločnosti podať námietky do 15 dní od doručenia rozhodnutia. Po podaní námietok Spoločnosť preskúma svoje rozhodnutie prostredníctvom komisie zloženej z najmenej troch osôb zo Spoločnosti, ktoré sa nepodieľali na prvotnom rozhodnutí, a informuje Terapeuta o rozhodnutí komisie e-mailom. Proti rozhodnutiu komisie nie je možné podať žiadne ďalšie námietky ani iné opravné prostriedky.
  9. Terapeut berie na vedomie, že Platforma, prípadne Účet, nemusia byť dostupné nepretržite, najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia Spoločnosti, prípadne nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích osôb, ktoré pre Spoločnosť zabezpečujú prevádzku Platformy alebo iné súvisiace služby, z dôvodu vyššej moci, konania tretích osôb alebo výpadku elektrickej energie či konektivity. O prípadných odstávkach Platformy informuje Spoločnosť Terapeuta vopred. 
  10. Spoločnosť by chcela informovať Terapeuta o tom, ako moderuje obsah zverejnený Terapeutom na Platforme. Spoločnosť už zverejnený obsah nikdy nemení, avšak Spoločnosť je oprávnená obsah Profilu a ďalší obsah zverejnený na Platforme Terapeutom pred jeho zverejnením a aj po jeho zverejnení skontrolovať, či neporušuje Zmluvu, tieto Podmienky, Etický kódex a všeobecne záväzné právne predpisy, a až po vykonaní takejto kontroly obsah zverejniť alebo ho vymazať, ak už bol zverejnený. V prípade, že obsah zverejnený Terapeutom porušuje Zmluvu, Podmienky, Etický kódex a/alebo všeobecne záväzné právne predpisy, Spoločnosť je oprávnená tento obsah nezverejniť, prípadne ho odstrániť z Platformy, ak už bol obsah zverejnený, o čom informuje Terapeuta e-mailom. Spoločnosť nepoužíva na kontrolu a moderovanie obsahu automatizované nástroje, všetky kontroly sa vykonávajú len za účasti človeka.
  11. Ak sa Spoločnosť rozhodne nezverejniť alebo odstrániť obsah podľa odseku 9 tohto článku, informuje o tom Terapeuta e-mailom. Ak Terapeut s takýmto rozhodnutím Spoločnosti nesúhlasí, môže proti rozhodnutiu Spoločnosti podať námietky do 15 dní od doručenia rozhodnutia. Po podaní námietky Spoločnosť bezodkladne preskúma svoje rozhodnutie prostredníctvom komisie zloženej z najmenej troch osôb zo Spoločnosti, ktoré sa nepodieľali na pôvodnom rozhodnutí, a informuje Terapeuta o rozhodnutí komisie e-mailom. Proti rozhodnutiu komisie už nie je možné podať žiadne ďalšie námietky ani iné opravné prostriedky.
  12. V prípade, že Terapeut viac ako jeden rok neposkytol Konzultáciu Klientovi prostredníctvom Platformy, je Spoločnosť oprávnená Profil Terapeuta vymazať.
  13. Spoločnosť by chcela informovať Terapeuta, že nijak Terapeuta neobmedzuje v ponuke Konzultácii za rôznych podmienok spotrebiteľom prostredníctvom iných prostriedkov, s výnimkou povinnosti Terapeuta uvedených v odseku 11.2.16 týchto Podmienok.

5. Ako funguje riadenie a umiestňovanie Profilov?

  1. Základné nastavenie riadenia Profilov pri vyhľadávaní Profilov zo strany Klientov je nastavené ako "doporučené " ("Základné radenie"). Spoločnosť tiež ponúka ďalšie možnosti, ako si Klienti môžu filtrovať pri vyhľadávaní Terapeutov a ich Profily, ako napríklad podľa dĺžky praxe, podľa počtu hodnotení na Platforme alebo podľa najvyššej a najnižšej ceny za Konzultáciu. Spoločnosť môže pridať aj ďalšie možnosti filtrovania a radenia.
  2. Pre základné radenie sú rozhodujúce nasledujúce kritériá: počet Konzultácií uskutočnených prostredníctvom Platformy, počet termínov Konzultácií dostupných k rezervácii a výška priemerného hodnotenia udeleného Klientmi. Všetky tieto kritériá sú rovnocenné.
  3. Samotná Spoločnosť neinzeruje na Platforme rovnaké alebo podobné služby ako Terapeut, preto nedochádza k rozdielnemu zaobchádzaniu v zmysle P2B.

6. Ako prebieha vkladanie Termínov Sedenia do Profilu?

  1. Terapeut je povinný:
    1. zúčastniť sa vstupného webinára organizovaného Spoločnosťou, a to pred tým, ako bude vkladať termíny Konzultácii k rezervácii a poskytovať Konzultácie Klientom; Termíny webinára budú oznámené Spoločnosťou prostredníctvom Platformy;
    2. vkladať voľné Termíny Sedení do svojho Profilu. Terapeut je povinný ponúknuť najmenej 6 Termínov Sedení týždenne. V prípade, ak má Terapeut viac ako 5 pravidelných Klientov (t. j. Klientov, ktorí sa zúčastnili Sedení s Terapeutom aspoň 1 x za posledných 6 týždňov), má povinnosť vypisovať Termíny Sedení takým spôsobom, aby bolo každému pravidelnému Klientovi umožnené zúčastniť sa Sedení s Terapeutom pravidelne podľa potrieb Klienta, aspoň však jeden krát za štrnásť dní; s Klientmi, u ktorých uplynulo 6 týždňov od posledného Termínu Sedenia, nie je teda Terapeut povinný počítať ako s pravidelným Klientom a nemusí ho zohľadňovať pri vypisovaní Termínov Sedení, pokiaľ sa s Terapeutom nedohodne inak.
    3. vložiť Termíny Sedení na nasledujúci kalendárny mesiac vždy najneskôr do 15. dňa predchádzajúceho mesiaca;
    4. na konci každého Sedenia ponúknuť Klientovi priamu rezerváciu nasledujúceho Termínu Sedenia, kedy musí zaistiť výber z aspoň 2 Termínov v nasledujúcich 14 dňoch. Terapeut nemusí túto povinnosť splniť, ak by na základe svojho odborného úsudku mal za to, že takýto postup nie je v danej chvíli pre Klienta vhodný, alebo ak si aktuálne nevypisuje Termíny Sedení v súlade s ods. 6.3.
  2. Pri navýšení počtu pravidelných Klientov, keď už nie je možné nájsť Termíny pre nových Klientov, môže Terapeut svoj Profil skryť novým Klientom, avšak je stále povinný ponúkať Termíny Sedení pre pravidelných Klientov tak, aby im bola zaistená nadväzujúca starostlivosť. 
  3. Terapeut nie je povinný dodržať počet vypísaných Termínov Sedení v prípade, ak najmenej 30 dní vopred informuje Spoločnosť a svojich pravidelných Klientov o tom, že po dobu minimálne 7 dní nebude vypisovať Termíny Sedení. V takom prípade je však Terapeut povinný vypísať Termíny svojich Sedení na dobu najmenej 14 dní po návrate. V prípade, že Terapeut pri vynaložení potrebnej odbornej starostlivosti usúdi, že pre Klienta nie je vhodné čakať s ďalšou Konzultáciou na návrat Terapeuta, je Terapeut povinný o tom Klienta poučiť a odovzdať mu kontakt na iného Terapeuta poskytujúceho Konzultácie prostredníctvom Platformy. Ak Terapeut nebude vypisovať Termíny po dobu kratšiu ako 7 dní, nie je povinný informovať Spoločnosť ani pravidelných Klientov. 
  4. V prípade, že Terapeut neposkytne žiadnu Konzultáciu po dobu dvoch mesiacov, je povinný sa znovu zúčastniť vstupného webinára pred tým, ako pridá nové termíny Konzultácii na svoj Profil.

7. Ako prebieha samotné Sedenie?

  1. Sedenia prebiehajú na diaľku online prostredníctvom Platformy a aplikácie Twilio, ktorá je prístupná priamo z Platformy.
  2. Sedenia prebiehajú audiovizuálnou, textovou alebo zvukovou formou podľa preferencií Klienta.
  3. Ak sa Klient neprihlási do Sedenia na začiatku Sedenia, Terapeut je povinný zostať aspoň 20 minút po začiatku Sedenia prihlásený v aplikácii Twilio a na Klienta čakať. Ak sa Klient neprihlási do 20 minút od začiatku Sedenia, Terapeut sa môže odhlásiť z aplikácie a za toto Sedenie má nárok na Odmenu. Terapeut nie je oprávnený predlžovať trvanie Sedenia o dobu, o ktorú sa Klient do Konzultácie prihlási neskôr.
  4. Na začiatku prvého Sedenia s konkrétnym Klientom je Terapeut povinný skontrolovať, či je Klient plnoletý a plne spôsobilý na právne úkony. Ak nie, Terapeut zašle Klientovi formulár poskytovaný Spoločnosťou za účelom získania súhlasu zákonného zástupcu Klienta s tým, že Klient sa môže zúčastniť Sedení a Terapeut ukončí Sedenie, kým takýto súhlas nebude udelený.
  5. Dĺžka Sedenia je uvedená v špecifikácii jednotlivých Konzultácií. Terapeut sa zaväzuje dodržať dĺžku Sedenia a vyhradiť si zároveň vždy aspoň 10 minút nad rámec dĺžky Sedenia. Dĺžka Sedenia začína začiatkom Termínu Sedenia bez ohľadu na to, či sa Klient pripojí neskôr.
  6. Po tom, čo si Klient vyberie Termín Sedenia a zaplatení jeho cenu, je Klientovi aj Terapeutovi odoslaný potvrdzujúci e-mail o Termíne Sedenia. Okamžikom odoslania tohto potvrdenia je medzi Terapeutom a Klientom uzatvorená Zmluva o konzultačných službách a Termín Sedenia je pre obe strany záväzný.
  7. Terapeut je oprávnený zrušiť potvrdený Termín Sedenia najneskôr 24 hodín pred dohodnutým Termínom Sedenia s Klientom, a to tak, že prostredníctvom Účtu zruší Termín Sedenia. Spoločnosť zabezpečí odovzdanie informácie Klientovi. Týmto spôsobom je Terapeut oprávnený zrušiť (a preložiť) dohodnutý Termín Sedenia maximálne jedenkrát v priebehu kalendárneho mesiaca pre jedného konkrétneho Klienta, celkom však maximálne trikrát v priebehu kalendárneho mesiaca celkovo pre všetkých ďalších Klientov. Terapeut sa môže tiež s Klientom dohodnúť na zmene Termínu Sedenia, Klient však nie je povinný vyjsť Terapeutovi v ústrety. Spoločnosť si dovoľuje poukázať na to, že je potrebné prípadnú zmenu Termínu Sedenia prediskutovať s Klientom s Klientom a vyvinúť maximálne úsilie, aby k takýmto situáciám nedochádzalo - Klient si už za Sedenie zaplatil a vyhradil si naň čas, preto má nárok na zodpovedajúce zaobchádzanie, navyše Klient by mohol zmenu Termínu Sedenia prehliadnuť.
  8. Ak sa dohodnuté Sedenie v potvrdenom Termíne Sedenia neuskutoční z dôvodu na strane Terapeuta, a to bez vážneho dôvodu preukázateľne oznámeného Terapeutom Spoločnosti vopred alebo bez zbytočného odkladu, je Terapeut povinný zaplatiť Spoločnosti zmluvnú pokutu vo výške Odmeny za danú Konzultáciu za každé takéto porušenie, a to do 15 dní odo dňa výzvy Spoločnosti.
  9. V prípade, že objednané Sedenie sa neuskutoční z dôvodu na strane Terapeuta, a to bez vážneho dôvodu preukázateľne oznámeného Terapeutom Spoločnosti vopred viac než tri krát za jeden kalendárny rok, je Spoločnosť nad rámec zmluvnej pokuty ďalej oprávnená aj vymazať Profil Terapeuta vrátane súvisiaceho obsahu, ako sú recenzie a pod. a odstúpiť od Zmluvy.

8. Ako sa platí poplatok a aké sú podmienky platby?

  1. Terapeut má za každé Uskutočnené Sedenie nárok na Odmenu vo výške uvedenej v cenníku, ktorý tvorí Prílohu č. 2 týchto Podmienok. V prípade Sprostredkovania prináleží Terapeutovi Cena pre Klienta po započítaní Ceny, kedy výsledný rozdiel zodpovedá výške Odmeny (ako je podrobne uvedené ďalej v tomto odseku). V prípade Subdodávok prináleží Terapeutovi priamo Odmena. Terapeut berie na vedomie, že Odmena podľa Prílohy č. 2 týchto Podmienok sa vzťahuje na každého Klienta zvlášť (t. j. Odmena za 1., 2., 3. atď. Sedenie sa vzťahuje na každého Klienta zvlášť). Spoločnosť je oprávnená jednostranne zmeniť cenu platenú Klientmi za Sedenie. Spoločnosť informuje Terapeutov o zmene ceny platenej Klientmi najmenej jeden mesiac vopred.
  2. Na rozdiel od vyššie uvedeného platí, že v prípade, že Klient zaplatí Uskutočnené Sedenie predplatenými konzultáciami v rámci svojho aktívneho Predplatného, má Klient nárok na poskytnutie Sedenia za rovnakú Cenu pre Klienta, ktorá platila v dobe zahájenia tohto aktuálneho Predplatného. Odmena Terapeuta za takéto predplatené Uskutočnené Sedenia po dobu trvania Klientovho Predplatného tak bude zároveň zodpovedať Odmene v dobe zahájenia aktuálneho Predplatného bez ohľadu na aktuálnu sadzbu podľa cenníka v Prílohe č. 2 týchto Podmienok alebo na skutočnosť, že Terapeut je už oprávnený ponúkať vyššiu kategóriu individuálnych Konzultácií (viď. 4.5. Podmienok).
  3. Terapeut nemá nárok na Odmenu za prvé Uskutočnené Sedenie s konkrétnym Klientom, ak Klient nebol spokojný s kvalitou poskytnutých služieb Konzultácie, svoju nespokojnosť oznámil Spoločnosti a Spoločnosť jeho výhrady podľa svojho uváženia uznala. To však neplatí, ak sa nespokojnosť týkala Služieb zabezpečovaných Spoločnosťou, keď Odmenu Terapeutovi zaplatí Spoločnosť. V prípade ďalších Sedení s konkrétnym Klientom už nárok Terapeuta na Odmenu podľa tohto odseku nezaniká.
  4. V prípade Sprostredkovania má Spoločnosť nárok na Cenu za poskytovanie svojich Služieb a sprostredkovanie Zmlúv o konzultačných službách. Výška Ceny predstavuje rozdiel medzi cenou za Sedenie a Odmenou, ako vyplýva z cenníka, ktorý tvorí Prílohu č. 2 týchto Podmienok, a vypočíta sa podľa uplatňovanej tarify na základe počtu a druhu Uskutočnených Sedeniach. Nárok na zaplatenie Ceny vzniká Spoločnosti v okamihu ukončenia Sedenia.
  5. Spoločnosť na Platforme zaistí vhodnú platobnú metódu prostredníctvom platobnej brány, pričom Terapeut poveruje Spoločnosť, aby pre neho prijímala platby Klientov za Zmluvy konzultačných služieb uzatvorené v režime Sprostredkovania na bankový účet Spoločnosti. 
  6. Spoločnosť zašle Terapeutovi prehľad Uskutočnených Sedeniach a výšky Odmeny vždy do 10. dňa mesiaca nasledujúceho po mesiaci, v ktorom boli Uskutočnené Sedenia zrealizované.
  7. Odmena bude Terapeutovi prevedená na bankový účet Terapeuta vždy do 15. dňa nasledujúceho mesiaca, za ktorý Terapeutovi Odmena prináleží, pričom Spoločnosť v prípade Sprostredkovania jednostranne započíta Cenu oproti hradenej Odmene. Čiastka, ktorá v prípade Sprostredkovania bude Terapeutovi pripísaná na účet, bude teda Odmena znížená o Cenu, ktorú je Terapeut povinný zaplatiť Spoločnosti. 
  8. Pri určovaní a výpočte Ceny sú rozhodujúce údaje zaznamenané v evidencii Platformy.
  9. Terapeut uzatvorením Zmluvy splnomocňuje Spoločnosť na vystavovanie daňových dokladov (vrátane opravných a zálohových), resp. obchodných faktúr za Sedenia v mene a na účet Terapeuta s tým, že Spoločnosť poskytne Terapeutovi kópiu takýchto faktúr. Terapeut je povinný poskytnúť Spoločnosti všetky informácie potrebné na riadne vystavenie daňových dokladov a overovať ich správnosti podľa príslušných právnych predpisov. Spoločnosť nezodpovedá za plnenie povinností Terapeuta voči príslušným orgánom finančnej správy, najmä vo vzťahu k dani z pridanej hodnoty.
  10. V prípade omeškania Spoločnosti s úhradou akejkoľvek dlžnej čiastky Terapeutovi, vzniká Terapeutovi nárok na zaplatenie zákonného úroku z omeškania.

9. Aké sú podmienky zmluvy o poradenských službách?

  1. Podmienky Zmluvy o konzultačných službách sa riadia obchodnými podmienkami zverejnenými na www.hedepy.sk/obchodne-podmienky, ktoré Terapeut nie je oprávnený meniť ani individuálne upravovať pre konkrétnych Klientov.
  2. Sťažnosti a prípadné odstúpenie od Zmluvy o konzultačných službách zo strany Klienta rieši primárne Spoločnosť, ktorú Klient kontaktuje za účelom riešenia predmetnej záležitosti. Spoločnosť tieto nároky Klienta posúdi podľa vlastného uváženia a s ohľadom na dlhodobú spoluprácu s Terapeutom a jej kvalitu.

10. Ako dlho Zmluva trvá a ako ju možno ukončiť?

  1. Zmluva sa uzatvára na dobu neurčitú.
  2. Zmluvné strany sa dohodli na skúšobnej dobe v trvaní 3 mesiacov od uzavretia Zmluvy ("Skúšobná doba"). Počas Skúšobnej doby Spoločnosť zasiela Klientom Terapeuta po každom Uskutočnenom Sedení formulár na poskytnutie spätnej väzby a Spoločnosť vyhodnocuje výsledky a to, či Terapeut spĺňa kritériá Spoločnosti (opísané v týchto Podmienkach). Ak Terapeut tieto kritériá nespĺňa, informuje o tom Spoločnosť Terapeuta a Spoločnosť je oprávnená vypovedať Zmluvu bez výpovednej doby, pričom v takom prípade Zmluva zaniká doručením výpovede Terapeutovi.
  3. Každá zo Zmluvných strán môže Zmluvu vypovedať písomnou výpoveďou adresovanou druhej Zmluvnej strane na adresu uvedenú v Zmluve (vrátane elektronickej formy). Výpovedná doba je 14 dní a začína plynúť prvým pracovným dňom nasledujúcim po dni, kedy bola písomná výpoveď doručená druhej Zmluvnej strane.
  4. V prípade výpovede Spoločnosť bezodkladne, najneskôr do skončenia výpovednej doby, skryje Profil Terapeuta pred novými Klientmi. Terapeut je povinný zaistiť svojim pravidelným Klientom nadväzujúcu starostlivosť prostredníctvom Platformy ešte po dobu najdlhšie 2 mesiace, pokiaľ ju bude Klient požadovať, pričom na tieto Sedenia sa primerane použijú tieto Podmienky. Ak bude Terapeut poskytovať nadväzujúcu starostlivosť väčšiemu počtu Klientov, Zmluvné strany sa môžu dohodnúť na tom, že Účet Terapeuta bude na Platforme aktívny po dlhšiu dobu, ale v takom prípade Terapeut po túto dobu nie je oprávnený prijímať nových Klientov. Po skončení doby 2 mesiacov už nie je Terapeut povinný poskytovať Klientom nadväzujúcu starostlivosť prostredníctvom Platformy, zaväzuje sa však ukončenie uskutočniť spôsobom s ohľadom na záujmy a stav Klienta a prípadne odporučiť ďalší postup. 
  5. V prípade porušenia Podmienok a Zmluvy sú Zmluvné strany oprávnené Zmluvu písomne vypovedať, a to s 5-dňovou výpovednou dobou, ktorá začína plynúť prvým dňom nasledujúcim po doručení výpovede druhej Zmluvnej strane. Plynutie výpovednej doby nemá vplyv na právo Spoločnosti zablokovať Účet alebo skryť Profil Terapeuta.
  6. Spoločnosť môže okrem toho odstúpiť od Zmluvy, zrušiť Účet Terapeuta, a teda ukončiť poskytovanie Služieb Terapeutovi vtedy, ak Terapeut poruší svoju povinnosť uvedenú v Zmluve alebo Podmienkach. Spoločnosť je tiež oprávnená odstúpiť od Zmluvy, ak Klienti opakovane nahlásia Terapeuta alebo jeho Profil za porušenie Podmienok alebo ak sa Klienti opakovane sťažujú na Terapeuta. Zmluvné strany nemôžu odstúpiť od Zmluvy ohľadom plnenia, ktoré si už navzájom poskytli.
  7. Terapeut môže odstúpiť od Zmluvy, ak je Spoločnosť v omeškaní so zaplatením akejkoľvek čiastky voči Terapeutovi po dobu dlhšiu ako 60 dní.
  8. Spoločnosť je v prípade porušenia Zmluvy zo strany Terapeuta oprávnená k jednostrannému započítaniu si všetkých pohľadávok voči Terapeutovi a výšku týchto pohľadávok si odpočítať z prostriedkov spravovaných pre Terapeuta podľa Zmluvy.

11. Aké ďalšie práva a povinnosti má terapeut? A čo sa stane, ak poruší svoje povinnosti?

  1. Terapeut má právo Klienta odmietnuť, ak má za to, že nie je v jeho schopnostiach mu čo najlepšie pomôcť. V takom prípade má povinnosť o tom informovať Spoločnosť a Klienta a zároveň ponúknuť Klientovi adekvátne riešenie v podobe odovzdania inému Terapeutovi poskytujúceho svoje služby na Platforme alebo inej vhodnej organizácii.
  2. Terapeut sa ďalej zaväzuje:
    1. poskytovať Sedenia a služby Konzultácie výlučne osobne, na náležitej odbornej a profesionálnej úrovni a v súlade so všetkými platnými právnymi predpismi, vyhláškami, Kódexom a morálnymi a etickými štandardami;
    2. zúčastniť sa aspoň jedného webinára ročne organizovaného Spoločnosťou (termíny webinárov bude Spoločnosť priebežne vyhlasovať) a zúčastniť sa jedného hodnotiaceho pohovoru so Spoločnosťou (Spoločnosť informuje Terapeuta o termíne hodnotiaceho pohovoru v dostatočnom predstihu; tento pohovor sa môže uskutočniť raz za štvrťrok alebo aj častejšie, ak je to potrebné);
    3. zabezpečiť si všetko technické vybavenie potrebné na riadny a nerušený priebeh Sedení vrátane prístupu na internet na svoje náklady;
    4. dodržiavať všetky aplikovateľné právne predpisy týkajúce sa Konzultácií a činnosti Terapeuta;
    5. platiť dane včas a dodržiavať všetky povinnosti vyplývajúce z daňových, účtovných a iných právnych predpisov, najmä podávať včas a správne daňové priznania; Spoločnosť týmto informuje Terapeuta o tom, že Terapeut môže byť povinný platiť DPH v systéme "reverse charge" podľa platných právnych predpisov;
    6. získať VIES kód a zaslať ho Spoločnosti a informovať Spoločnosť o tom, či je Terapeut platcom DPH, a bezodkladne informovať Spoločnosť o prípadných zmenách;
    7. splniť informačnú povinnosť v prípade, že sa Terapeut dozvie o tom, že bol spáchaný trestný čin alebo že by trestný čin mohol byť spáchaný, pokiaľ takýto trestný čin podlieha oznamovacej povinnosti podľa aplikovateľných právnych predpisov upravujúcich trestné právo;
    8. pokiaľ je Klient v nebezpečí, vykonať zodpovedajúce kroky k zamedzeniu alebo odvráteniu takéhoto nebezpečenstva a informovať príslušné orgány alebo Klientov núdzový kontakt, a to všetko v súlade s platnými právnymi predpismi;
    9. udržiavať svoje údaje (najmä fakturačné údaje) aktuálne a presné a v prípade, že dôjde k zmene jeho údajov, bez zbytočného odkladu oznámiť tieto zmeny Spoločnosti alebo aktualizovať zmenené údaje vo svojom Účte. V prípade nesplnenia tejto povinnosti nesie Terapeut zodpovednosť za prípadnú škodu, ktorá Spoločnosti vznikne;
    10. postupovať pri využívaní Platformy a poskytovaní služieb Konzultácií v súlade s týmito Podmienkami, Etickým kódexom a ďalšími právnymi predpismi, ktoré sa na poskytovanie Konzultácií vzťahujú;
    11. zverejňovať len úplné a pravdivé informácie o sebe a Konzultáciách, vrátane Termínov Sedení;
    12. správať sa pri plnení Zmluvy, ako aj pri vystupovaní, jednaní a vyjadrovaní sa v súkromnom živote, pokiaľ môžu byť súkromné prejavy Terapeuta spojené s Platformou alebo Spoločnosťou, takým spôsobom, aby nepoškodil dobré meno Spoločnosti a aby konal podľa svojich najlepších schopností a v súlade s dobrými mravmi;
    13. nenahrávať ani inak nezaznamenávať priebeh Sedení a ich obsah, s výnimkou poznámok Terapeuta urobených spôsobom, ktorý zaisťuje ich súkromie; pokiaľ sa Zmluvné strany nedohodnú inak a zachovávať mlčanlivosť o všetkých informáciách súvisiacich s Klientmi alebo Sedeniami;
    14. chrániť práva duševného vlastníctva patriace Spoločnosti, ako aj práva tretích osôb, ktoré by mohli byť plnením Zmluvy dotknuté;
    15. žiadnym spôsobom nenabádať Klienta k tomu, aby uzatvoril Zmluvu o konzultačných službách alebo obdobnú zmluvu o poskytovaní služieb Konzultácií priamo s Terapeutom,
    16. že nebude ponúkať svoje online služby na iných konkurenčných platformách výhodnejšie (t. j. za nižšiu cenu alebo za iných výhodnejších podmienok), ako sú ponúkané služby Konzultácie na Platforme. Povolená tolerancia je 4 EUR rozdiel v rámci ceny daného typu Sedenia, vrátane prvého poskytnutia služby.
  3. Ak Terapeut poruší povinnosti vyplývajúce z týchto Podmienok, pravidla stanovené v Etickom kódexe alebo použiteľné platné právne predpisy, nielen voči Spoločnosti ale aj voči Klientom, či už úmyselne alebo neúmyselne, zodpovedá Spoločnosti za škodu v plnej výške a zaväzuje sa nahradiť Spoločnosti všetky náklady, ktoré musela vynaložiť k odstráneniu vadného stavu, ktorý vznikol v dôsledku porušenia povinností Terapeutom.
  4. Spoločnosť je oprávnená vhodným spôsobom kontrolovať dodržiavanie právnych predpisov (vrátane právnych predpisov o ochrane osobných údajov, najmä požiadaviek Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov) a plnenie Zmluvy, vrátane poskytovania Konzultácií, a to okrem iného získavaním spätnej väzby od Klientov. Terapeut sa zaväzuje poskytovať potrebnú súčinnosť v prípade kontroly podľa predchádzajúcej vety.
  5. V prípade porušenia povinnosti:
    1. podľa ods. 11.2.1, 11.2.11, 11.2.12 a 11.2.16 týchto Podmienok je Terapeut povinný zaplatiť Spoločnosti Zmluvnú pokutu vo výške 80 EUR za každé takéto porušenie;
    2. podľa ods. 11.2.15 týchto Podmienok je Terapeut povinný zaplatiť Spoločnosti Zmluvnú pokutu vo výške 400 EUR za každé takéto porušenie;
    3. podľa ods. 11.2.13 a ods. 13.1 týchto Podmienok je Terapeut povinný zaplatiť Spoločnosti Zmluvnú pokutu vo výške 2 000 EUR za každé takéto porušenie.

      Zmluvná pokuta je splatná do 14 dní od doručenia písomnej výzvy na jej zaplatenie. Zaplatením zmluvnej pokuty nie je dotknutý nárok Spoločnosti na náhradu škody v plnej výške.

12. Čo sa stane, ak niečo na platforme nefunguje?

  1. Ak Terapeut potrebuje kontaktovať spoločnosť kvôli servisnej podpore, napr. nahlásiť chybu, položiť otázku alebo zadať požiadavku, môže kontaktovať spoločnosť na adrese podpora@hedepy.sk.

13. Ako chránime dôverné informácie a osobné údaje klientov?

Dôverné informácie

  1. Zmluva a informácie a podklady s ňou súvisiace, vrátane údajov o Klientoch, Konzultáciách a Sedeniach, obchodné tajomstvo a akékoľvek školenia, vzdelávacie kurzy, materiály alebo interné štandardy, metodiky alebo kódexy poskytované Spoločnosťou Terapeutom ("Dôverné informácie") majú dôverný charakter, bez toho, aby tak museli byť výslovne označené, a Terapeuti nie sú bez súhlasu Spoločnosti oprávnení sprístupniť tieto Dôverné informácie v akejkoľvek podobe tretím osobám alebo ich použiť pre vlastnú potrebu mimo Platformu, s výnimkou prípadov, keď je sprístupnenie takýchto informácií vyžadované právnymi predpismi alebo príslušnými orgánmi na základe právnych predpisov alebo ak ide o informácie, ktoré sú už verejne dostupné.
  2. Vyššie uvedeným záväzkom nie je dotknuté právo Zmluvných strán sprístupniť informácie týkajúce sa Zmluvy a akékoľvek ďalšie informácie a podklady s ňou súvisiace svojim odborným poradcom, zamestnancom alebo iným zmluvným partnerom za predpokladu, že tieto osoby budú viazané povinnosťou mlčanlivosti minimálne v rovnakom rozsahu, aký vyplýva z týchto Podmienok. Za porušenie povinnosti mlčanlivosti sa ďalej nepovažuje, ak na sprístupnenie informácií dostane Zmluvná strana súhlas druhej Zmluvnej strany alebo sprístupnenie plynie v Podmienok alebo ak má Terapeut oznamovaciu povinnosť podľa platných právnych predpisov (najmä podľa Trestného poriadku). 
  3. Povinnosť zachovávať dôvernosť vyššie uvedených Dôverných informácií a zákaz použiť Dôverné informácie pre vlastnú potrebu mimo Platformu trvá aj po skončení účinnosti Zmluvy.

Osobné údaje klientov

  1. Terapeut je povinný spracúvať osobné údaje Klientov v súlade s platnými právnymi predpismi, pričom Zmluvné strany pre prípad pochybností potvrdzujú, že sú samostatnými prevádzkovateľmi osobných údajov a že medzi nimi neexistuje žiadny spracúvateľský vzťah.
  2. Terapeut sa ďalej zaväzuje informovať Klientov o tom, aké osobné údaje spracúva a plniť si informačnú povinnosť voči Klientom podľa právnych predpisov upravujúcich ochranu osobných údajov.
  3. Žiadosti Klientov ako dotknutých osôb v oblasti ochrany osobných údajov bude vybavovať Spoločnosť a Terapeut sa zaväzuje (i) informovať Spoločnosť o prijatí žiadosti Klienta do 72 hodín od jej prijatia; (ii) poskytnúť Spoločnosti všetku súčinnosť s cieľom pripraviť včasnú a komplexnú odpoveď Klientovi; (iii) poskytnúť všetku súčinnosť s prípadným výkonom práva na prenos osobných údajov s tým, že súčasne zabezpečí ochranu prenášaných údajov a zabezpečí ich nesprístupnenie tretím osobám vrátane Spoločnosti počas výkonu práva.
  4. Terapeut sa zaväzuje informovať Spoločnosť o (i) prípadnom úniku osobných údajov Klientov; (ii) sťažnosti Klienta ako dotknutej osoby doručenej prostredníctvom Úradu na ochranu osobných údajov alebo iného dozorného orgánu, ktorá môže mať vplyv na profesionalitu a/alebo odbornosť spracúvania osobných údajov; (iii) oznámení Úradu na ochranu osobných údajov o začatí kontroly alebo preverenia správnosti nakladania s osobnými údajmi, a to všetko do 48 hodín od zistenia.

14. Ako je to s duševným vlastníctvom  Spoločnosti a Terapeuta?

  1. Spoločnosť je výlučným a neobmedzeným vykonávateľom všetkých majetkových práv a v maximálnom možnom a zákonom povolenom rozsahu aj osobnostných práv k Platforme ako autorskému dielu v zmysle zákona č. 185/2015 Z. z. Autorský zákon v znení neskorších predpisov ("Autorský zákon").
  2. Spoločnosť uzatvorením Zmluvy udeľuje Terapeutovi obmedzené právo Platformu užívať v rozsahu podľa funkcionalít, ktoré sú Terapeutovi umožnené v rámci Účtu ("Licencia"). Licencia podľa tejto Zmluvy je nevýhradná. Licencia sa udeľuje po dobu trvania Zmluvy. Licencia je územne neobmedzená. V rámci Licencie nie je Terapeut oprávnený poskytnúť akúkoľvek časť oprávnení tvoriacich Licenciu (udeliť podlicenciu) tretej osobe ani postúpiť Licenciu tretej osobe bez súhlasu Spoločnosti. Licenčný poplatok za udelenie Licencie je súčasťou Odmeny.
  3. Všetky práva Spoločnosti (tak majetkové ako aj osobnostné, u ktorých to zákon dovoľuje) k Platforme zostávajú zachované Spoločnosťou.
  4. Terapeut týmto udeľuje Spoločnosti nevýhradnú licenciu k neobmedzenému užívaniu diel, t. j. najmä názvov, logov, sloganov, grafiky a fotografií, ktoré sú súčasťou obsahu, ktorý zverejnil na Platforme. Toto oprávnenie sa udeľuje bez územného a časového obmedzenia a bezodplatne.
  5. Zmluvné strany sú oprávnené na svojich webových stránkach uviesť druhú Zmluvnú stranu ako referenciu. Pokiaľ si za týmto účelom navzájom odovzdajú logá alebo iné diela, sú oprávnené ich použiť za účelom ich pripojenia k referencii, a to podľa pokynov tej ktorej Zmluvnej strany alebo podľa ich obvyklého užívania pre splnenie účelu referencie. Terapeut nie je bez súhlasu Spoločnosti oprávnený prevziať alebo zverejniť referencie získané od Klientov.
  6. Spoločnosť je oprávnená v rámci propagácie svojich Služieb a Platformy používať informácie o službách Konzultácie a Terapeutovi, vrátane mena Terapeuta a jeho špecializácie, a to tak offline ako aj online spôsobom, vrátane e-mailového marketingu alebo PPC reklamy a podobných druhov online propagácie. Spôsob propagácie Služieb, Platformy a Terapeuta v rámci Platformy aj na iných webových stránkach je na rozhodnutí Spoločnosti.
  7. Spoločnosť týmto informuje Terapeuta, že dáta a obsah Terapeuta zverejnené na Platforme po dobu trvania Zmluvy nie sú Spoločnosťou po skončení trvania Zmluvy nijako ukladané.

15. Kto nesie akú zodpovednosť?

  1. Spoločnosť nenesie žiadnu zodpovednosť za riadne poskytnutie Sedení a služieb Konzultácie Klientovi. Za akúkoľvek škodu, či ujmu spôsobenú radami alebo informáciami v rámci Sedení a služieb Konzultácie či v dôsledku ich poskytnutia zodpovedá v celom rozsahu Terapeut.
  2. Spoločnosť nenesie zodpovednosť za prípadnú škodu či ujmu spôsobenú zneužitím Platformy, Účtu alebo Profilu Terapeuta, a to z akéhokoľvek dôvodu (najmä z dôvodu vyššej moci, konania tretej osoby alebo Terapeuta, výpadku elektrickej energie či konektivity). Spoločnosť tiež nenesie zodpovednosť za akúkoľvek škodu či ujmu (vrátane ušlého zisku), ktorá by vznikla v dôsledku užívania Platformy, Účtu alebo Profilu Terapeuta alebo z dôvodu obmedzenia či prerušenia ich dostupnosti. Ďalej Spoločnosť nenesie zodpovednosť za prerušenie poskytovania Služieb, ak je toto spôsobené tretími osobami alebo vyššou mocou (napríklad kybernetický útok, dlhodobý výpadok dodávky elektriny alebo telekomunikačného spojenia, nesprávny servis zo strany servisných spoločností) alebo Terapeutom (napríklad nesprávne manipulácia s Platformou, Účtom alebo Profilom Terapeuta, nezaistenie internetového pripojenia, vada na zariadení, vada na hardvéry, na prvkoch a technológiách tretích strán a pod.) poprípade z dôvodu, že prevádzka Platformy, Účtu alebo Profilu Terapeuta bude ukončená. V týchto prípadoch sa Terapeut vzdáva práva na náhradu škody.
  3. Spoločnosť naopak zodpovedá Terapeutovi za škodu spôsobenú hrubým alebo úmyselným porušením Zmluvy, najviac však do výšky už obdržanej Odmeny za poskytnuté Služby. Ušlý zisk sa nenahradzuje v žiadnych prípadoch.
  4. Terapeut nesie zodpovednosť za poskytnutie Sedenia a pokiaľ nie je schopný poskytnúť Klientovi Konzultáciu riadne a v dohodnutom Termíne Sedenia, zodpovedá za vzniknuté následky.

16. Mechanizmus „notice and action“ (oznámenie a akcia)

  1. Pokiaľ má Terapeut za to, že akýkoľvek obsah zverejnený na Platforme porušuje platné právne predpisy, môže to oznámiť Spoločnosti e-mailom. Môže tiež použiť formulár, ktorý tvorí Prílohu č. 4 týchto Podmienok. Po obdržaní oznámenia Spoločnosť potvrdí jeho prijatie Terapeutovi e-mailom. Spoločnosť tiež bez zbytočného odkladu informuje Terapeuta o svojom rozhodnutí ohľadom nahlásenia obsahu a poskytne Terapeutovi informácie o tom, ako sa môže proti takémuto rozhodnutiu brániť.
  2. Terapeut berie na vedomie, že ak nepriloží alebo nezahrnie niektoré z informácií vyžadovaných vo formulári pre nahlasovanie obsahu v Prílohe č. 4 týchto Podmienok, nemusí byť oznámenie Spoločnosťou spracované z dôvodu chýbajúcich informácií.
  3. Spoločnosť vybaví všetky oznámenia obsahujúce potrebné informácie včas, dôkladne, nestranne a objektívne. Spoločnosť nepoužíva na vyhodnocovanie hlásení automatizované nástroje.

17. Záverečné ustanovenia

  1. Terapeut berie na vedomie, že Spoločnosť spracúva jeho osobné údaje na účely poskytovania Služieb v súlade s právnymi predpismi o spracúvaní a ochrane osobných údajov, najmä, nie však výlučne, s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (GDPR), zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, a akýkoľvek súdnym alebo správnym výkladom právnych predpisov týkajúcich sa spracúvania a ochrany osobných údajov, akýmikoľvek pokynmi, kódexmi správania alebo schválenými certifikačnými mechanizmami vydanými Úradom na ochranu osobných údajov. Podrobnosti týkajúce sa spracúvania osobných údajov Terapeutov sú uvedené v Zásadách spracúvania osobných údajov zverejnených na Platforme.
  2. Ak Terapeut potrebuje prístup k údajom, ktoré Spoločnosti poskytol on alebo Klienti, môže požiadať Spoločnosť, aby mu tieto informácie poskytla. Pokiaľ tomu nebránia žiadne zákonné alebo zmluvné prekážky, Spoločnosť tieto informácie Terapeutovi poskytne.
  3. Spoločnosť je oprávnená jednostranne zmeniť a doplniť tieto Podmienky, pričom o zmenách najmenej 15 dní vopred informuje Terapeuta e-mailom. V prípade, že Terapeut so zmenou Podmienok nesúhlasí, oznámi to Spoločnosti e-mailom a má právo ukončiť Zmluvu ku dňu zmeny Podmienok. Ak Terapeut nevyjadrí svoj nesúhlas, má sa za to, že so zmenou Podmienok súhlasí.
  4. Akékoľvek spory súvisiace so Službami alebo Zmluvou budú riešené výhradne podľa slovenského práva, pričom právomoc na rozhodnutie sporov majú súdy Slovenskej republiky s miestnou príslušnosťou podľa sídla Spoločnosti.
  5. Ak je niektoré ustanovenie Podmienok prehlásené za neplatné alebo neúčinné, sú ostatné ustanovenia Zmluvy a Podmienok naďalej platné a účinné, ak ich možno oddeliť. Namiesto neplatného alebo neúčinného ustanovenia Podmienok sa aplikuje ustanovenie, ktorého význam sa čo najviac približuje neplatnému alebo neúčinnému ustanoveniu.
  6. Spoločnosť je oprávnená postúpiť práva a povinnosti vyplývajúce zo Zmluvy na tretiu osobu, s čím Terapeut súhlasí.
  7. Za písomnú formu bude považovaná výmena e-mailových alebo iných elektronických správ, pokiaľ nie je v týchto Podmienkach alebo v Zmluve dohodnuté inak.
  8. Pre vylúčenie pochybností Zmluvné strany výslovne potvrdzujú, že sú podnikateľmi, ktorí uzatvárajú túto Zmluvu v súvislosti so svojou podnikateľskou činnosťou.
  9. Zmluvné strany vylučujú aplikáciu ustanovenia § 266 ods.4 Obchodného zákonníka, čo znamená, že význam slova alebo pojmu sa neuplatňuje v neprospech prvej strany, ktorá ho použila.

Praha, 01.01.2025

Príloha 1 k podmienkam

TYPY KONZULTÁCIÍ

Individuálna A (50 minút)

Individuálna B (50 minút)

Individuálna C (50 minút)

Individuálna D (50 minút)

Párová A (90 minút)

Párová B (90 minút)

Teen terapia (50 minút)

Príloha č. 2 k Podmienkam

Dostane Terapeut zvlášť cez e-mail.

Príloha č. 3 k podmienkam

Kritéria pre Terapeutov poskytujúcich služby Konzultácií v oblasti psychoterapie

  • Psychoterapeuti s ukončeným terapeutickým výcvikom, ktorí spĺňajú kritériá profesijných organizácií (ČAP, ČPtS, EAP, SIVP, SPS... alebo inej profesijnej organizácie podľa potreby).
  • Študenti/študentky v dlhodobom psychoterapeutickom akreditovanom výcviku, ktorí sú vo výcviku aspoň rok a poskytnú čestné prehlásenie garanta výcviku, že sú súčasťou výcviku.
  • Psychológovia, ktorí úspešne ukončili doplnkové vzdelanie v klinickej psychológií a sú evidovaní ako klinickí psychológovia.

Kritériá pre Terapeutov poskytujúcich konzultačné služby v anglickom jazyku

  • Okrem vyššie uvedených kritérií pre Terapeuta v Hedepy je potrebné absolvovať vstupný pohovor s Terapeutom, pre ktorého je angličtina rodným jazykom a ktorý posúdi jazykové znalosti Terapeuta pre Sedenia v anglickom jazyku

Príloha 4 k podmienkam

FORMULÁR PRE OZNÁMENIE NEZÁKONNÉHO OBSAHU

Názov, sídlo a IČO / meno a priezvisko:

Kontaktné údaje (e-mail):

Vysvetlenie, prečo považujete daný obsah za nezákonný:

Jednoznačný údaj o presnom elektronickom umiestnení nezákonného obsahu (URL adresa a, pokiaľ je to možné, ďalšie informácie umožňujúce identifikáciu nezákonného obsahu):

Odoslaním tohto oznámenia prehlasujem, že sa v dobrej viere domnievam, že informácie a tvrdenia obsiahnuté v tomto oznámení sú presné a úplné.


© Hedepy s.r.o.
Pokiaľ ste v stave ohrozenia seba alebo iných osôb, prosíme, bezodkladne kontaktujte Krízovú linku pomoci (telefonicky: 0800 500 333). Naši terapeuti alebo Hedepy s.r.o. nenesie zodpovednosť za váš zdravotný stav.
VisaMastercardGoogle PayApple PayPayPal