Od krízovej podpory k dlhodobej wellbeing stratégii: Ako Ataccama vyriešila duševnú pohodu zamestnancov s Hedepy

Zdieľať článok
Meno firmy
Ataccama
Veľkosť firmy
stredne veľká, v ČR 250 zamestnancov
Firma
it

Ataccama sa v apríli 2021 rozhodla zaviesť benefity zamerané na duševné zdravie, a to predovšetkým ako reakciu na náročné obdobie pandémie Covid-19. Cieľom bolo uľaviť zamestnancom v ťažkých životných situáciách a poskytnúť im potrebnú psychickú podporu. Zároveň chcela firma držať krok s trendom v IT sektore, kde sa starostlivosť o duševné zdravie stávala čoraz dôležitejším benefitom pre udržanie konkurencieschopnosti.


Ako to začalo

Pôvodným impulzom pre zavedenie benefitu bolo náročné obdobie pandémie Covid-19, ktoré malo výrazný dopad na psychickú pohodu zamestnancov. Tí sa potýkali s rozličnými životnými situáciami – od práce z domova s deťmi až po izoláciu u tých, ktorí žijú sami. Starostlivosť o duševné zdravie sa stávala čoraz väčšou prioritou, a preto bolo potrebné ponúknuť zamestnancom nástroj, ktorý im pomôže zvládať osobné problémy. Významným faktorom bolo aj dlhodobé vnímanie potreby podpory duševného zdravia v IT sektore, kde toto téma získavala rastúcu dôležitosť. Pandémia Covid-19 tento proces výrazne urýchlila a viedla k okamžitému riešeniu situácie. K ďalšiemu posilneniu benefitu došlo vo februári 2022 v súvislosti s vojnou na Ukrajine. Vzhľadom na medzinárodný charakter firmy geopolitická situácia silno rezonovala v tímoch. Vedenie spoločnosti, vrátane CEO, zaujalo k situácii proaktívny postoj a benefit aktívne propagovalo, vrátane umožnenia neobmedzeného prístupu k online konzultáciám. To podčiarklo odhodlanie firmy poskytovať pomoc v náročných situáciách, a to nielen ako reakciu na interné problémy.

Prečo sme si vybrali Hedepy

Hedepy sa pre Ataccamu stalo ideálnym riešením z niekoľkých dôvodov:

  • Online forma – platforma umožňovala prístup k online sedeniam aj počas pandémie, keď sa aj všetko ostatné presúvalo do online prostredia. Hoci na začiatku panovala skepsa ohľadom účinnosti, prax ukázala, že ide o efektívny spôsob podpory.
  • Vysoká úroveň personalizácie – používatelia si môžu vybrať odborníka na základe dotazníka a majú možnosť vyskúšať viacerých, kým nájdu toho správneho. To je veľká výhoda oproti tradičnej osobným konzultáciam, kde je zmena často komplikovanejšia.
  • Prístup správcu benefitu – Ataccama oceňuje priateľský prístup a výbornú komunikáciu s Hedepy.
  • Súlad s firemnou kultúrou – Hedepy zapadá do hodnôt Ataccamy, najmä do kľúčovej hodnoty „Candid and Caring“ (úprimnosť a starostlivosť). Tento benefit odzrkadľuje snahu firmy starať sa o zamestnancov a poskytovať im podporu. Zároveň je v súlade s hodnotou „Challenging Fun“ (výzvy, ktoré bavia), ktorá pripomína, že život nie je len o práci a že si firma zakladá na zdravom work-life balance. Konzultácie pomáhajú zamestnancom udržať si pohodu a užiť si aj zábavnú stránku práce.

Dopad

Otvorenie témy duševného zdravia sa v Ataccame ukázalo ako kľúčový krok, keď vedenie a People & Culture partneri pohotovo reagovali na neočakávané výzvy turbulentného obdobia roku 2021. Reakciou bolo zavedenie benefitu, ktorý sa rýchlo stal neoddeliteľnou súčasťou firemnej kultúry.

Ataccama dlhodobo kladie dôraz na wellbeing a work-life balance, aby zaistila, že jej zamestnanci sú v práci spokojní, motivovaní a majú dostatok energie. Vďaka spolupráci s Hedepy sa starostlivosť o duševné zdravie posunula na novú úroveň a stala sa štandardnou súčasťou firemnej stratégie. Firma túto tému aktívne propaguje – organizuje webináre s externými rečníkmi a vyhradzuje jej špeciálne mesiace v roku.

Napriek tomu, že služba Hedepy je anonymná, je zrejmé, že benefit významne pomáha zamestnancom v osobnom aj profesionálnom živote. Dlhodobý záväzok Ataccamy v oblasti duševného zdravia sa neopiera len o číselné ukazovatele, ale najmä o presvedčenie, že aj pomoc malej skupine ľudí môže mať obrovský zmysel a hodnotu prevyšujúcu niektoré plošné benefity. Tento proaktívny prístup k podpore duševnej pohody je dôkazom, ako sa krízová reakcia môže premeniť na pevný a udržateľný prvok firemnej kultúry.

Referencia

Spolupráca s Hedepy prebieha výborne a tento benefit by som rozhodne odporučila do každej firmy. Veľkou výhodou je online prístup a možnosť personalizácie – zamestnanec si môže vybrať odborníka presne podľa svojich potrieb a zároveň aj čas, ktorý mu vyhovuje. Duševná pohoda zamestnancov je kľúčová a mala by mať svoje pevné a prioritné miesto v ponuke firemných benefitov.


© Hedepy s.r.o.
Pokiaľ ste v stave ohrozenia seba alebo iných osôb, prosíme, bezodkladne kontaktujte Krízovú linku pomoci (telefonicky: 0800 500 333). Naši terapeuti alebo Hedepy s.r.o. nenesie zodpovednosť za váš zdravotný stav.
VisaMastercardGoogle PayApple PayPayPal